COnCORDE - Development of Coordination Mechanisms During Different Kinds of Emergencies

Situaţiile de urgenţă din sistemul de sănătate constituie o provocare pentru orice ţară, chiar și în vremuri normale. Gestionarea unei crize implică un răspuns rapid din partea tuturor entităţilor implicate în rezolvarea incidentelor şi ameninţărilor de orice tip din sistemul medical.

Proiectul european COnCORDE - Development of Coordination Mechanisms During Different Kinds of Emergencies – în care echipa SIMAVI a asigurat integrarea sistemelor IT, a avut ca scop exact dezvoltarea acelor mecanisme de coordonare care pot fi utilizate în situaţii de urgenţă.

Proiectul, care a fost finalizat și poate fi integrat deja în sistemul de sănătate din orice țară europeană, și-a propus să îmbunătăţească gestionarea datelor şi a comunicării între instituţiile medicale şi organizaţiile implicate în managementul situaţiilor de urgenţă.

Proiectul răspunde nevoii unei mai bune organizări în cadrul spitalelor, în ceea ce priveşte alocarea specialiştilor, cât şi a furnizării de medicamente, echipamente şi transport. Sistemul dezvoltat de echipa SIMAVI și partenerii europeni permite colaborarea între entităţi aflate în diferite locuri care răspund situaţiilor de urgenţă în anumiţi parametri.

În acest proiect, coordonat de Cambridge University Hospitals, UK, echipa de specialiști de la SIMAVI și SIVECO România a asigurat interoperabilitatea între sistemul deja dezvoltat şi alte sisteme IT externe, care oferă informaţii cruciale în situaţii de urgenţă. De asemenea, a gestionat modul în care se înregistrează relaţionarea şi comunicarea dintre organizaţiile care furnizează date în situaţii de urgenţă şi sistemele externe.

Situaţiile de urgenţă sunt create de dezastre la scară mare, fie că vorbim de pandemie, fie de accidente în masă care necesită intervenţii rapide şi mijloace de sprijin (ambulanţe, specialişti, echipamente). Creşterea cererii pentru acest tip de servicii evidenţiază o nevoie mai mare de organizare a spitalelor pentru a răspunde prompt în astfel de situaţii. Proiectul CoNCORDE va dezvolta un sistem suport în luarea deciziilor în cazuri de urgenţă, în situaţii care afectează starea de sănătate a populaţiei la nivel local, regional sau transfrontalier", a declarat Monica Florea, director al departamentului Cercetare & Dezvoltare în cadrul Software Imagination & Vision.

Proiectul încorporează sistemele operaţionale de securitate şi infrastructură existente deja în instituţie, pe care le poate alinia sistemului suport de decizie. Pentru a răspunde tuturor situaţiilor de urgenţă, noile sisteme vor fi adaptate şi contextului local, naţional şi european.

 

Partenerii alături de care am lucrat în cadrul proiectului CoNCORDE:

Cambridge University Hospitals NHS Foundation Trust, UK – coordonator, European Dynamics Advanced Systems of Telecommunications Informatics and Telematics SA, Grecia; Inovamais - Servicos De Consultadoria Em Inovacao Tecnologica S.A., Portugalia; KOC University, Turcia; University of Cyprus, Cipru; Elliniki Omada Diasosis Somateio, Grecia; Stichting Crisislab, Olanda; Crisis Training AS, Norvegia; Teknologian Tutkimuskeskus VTT, Finlanda; National Center for Scientific Research "Demokritos", Grecia; Global Security Intelligence Limited, UK; Public Safety Communication Europe Forum AISBL, Belgia; ESRI Portugal - Sistemas E Informacao Geografica Sa, Portugalia.