Consiliul Europei

 

Cum tratează un reprezentant din administrația publică un conflict de interese?

Ca membru al administrației locale, cum alegi între bunăstarea economică a comunității și protecția mediului înconjurător pe care se bazează comunitatea? Tăiem copaci pentru ca fabrica de mobilă locală să prospere și să plătească salarii unui oraș întreg sau protejezăm pădurea pentru generațiile următoare, lăsând generația prezentă să se descurce?

Ar trebui reprezentanții aleși să fie deschiși față de presă? Ce ar avea ei de câștigat dacă ar dori să furnizeze informații către media?

Guvernarea Democratică este o cerință valabilă la toate nivelurile administrației publice. La nivel local, este fundamentală, întrucât autoritatea locală este cel mai aproape de cetățeni și le furnizează serviciile esențiale, vitale.

Consiliul Europei a creat cele 12 principii de buna guvernare democratică și “Eticheta Europeană privind Excelența în Guvernanță” (cunoscută sub numele de “ELoGE”), care reprezintă valorile fundamentale ale democrației europene.

Dezvoltarea Platformei de eLearning despre buna guvernanță la nivel local a fost primul proiect pe care echipa SIMAVI l-a dezvoltat pentru Centrul de Expertiză în Buna Guvernanță al Consiliului Europei. Integratorul de software a livrat o platformă de eLearning accesibilă și ușor de utilizat, cu 12 cursuri de eLearning privind principiile de bună guvernare la nivelul autorităților locale. SIMAVI asigură în continuare atât găzduirea, cât și mentenanța platformei.

Cele 12 cursuri corespund celor 12 principii, ce reprezintă pilonii "Strategiei pentru inovație și bună guvernare la nivel local”. Această cartă sprijină autoritățile publice să își îmbunătățească calitatea guvernării la toate nivelele și serviciile oferite cetățenilor.

  1. Desfășurarea corectă a alegerilor, reprezentare și participare
  2. Receptivitate
  3. Eficiență și eficacitate
  4. Deschidere și transparență
  5. Statul de drept
  6. Conduita etică
  7. Competența
  8. Inovarea și deschiderea pentru schimbare
  9. Dezvoltarea durabilă și orientarea pe termen lung
  10. Management financiar solid
  11. Drepturile omului, diversitatea culturală și coeziunea socială
  12. Răspundere

​Obiectivul principal al proiectului este de a-i sprijini pe aleșii administrației locale din țările membre ale Consiliului Europei să fie informați, să învețe și să fie certificați, să comunice și să facă schimb de bune practici prin intermediul platformei eLearning, sporind astfel eficiența în aplicarea standardelor și instrumentelor CoE și crearea unei baze de resurse la nivel european, pentru formarea profesională a personalului din administrație.

Proiectul a fost implementat în cadrul Parteneriatului pentru Bună Guvernare (PGG), între Consiliul Europei și Uniunea Europeană, vizând în special țările est-europene ale PGG (Armenia, Azerbaidjan, Georgia, Republica Moldova, Ucraina și Belarus), dar este disponibil și în România și alte țări europene.

Tehnologiile folosite de echipa SIMAVI în acest proiect au fost: Articulate Storyline III, HTML5, Javascript, CSS3, Adobe Suite, Unity, PMBOK, Agile, WCAG 2.0

„Dezvoltarea Platformei eLearning a Consiliului Europei privind buna guvernare la nivel local" este primul proiect pe care echipa SIMAVI l-a implementat pentru Consiliul Europei, dar nu este primul proiect pentru o organizație europeană. Echipa românească de dezvoltatori de software și integratori de la SIMAVI a furnizat servicii IT și organizațiilor Comisiei Europene. Între beneficiari se numără: DG TAXUD (Direcția Generală Impozitare și Uniune Vamală), DG JUST (Direcția Generală Justiție și Consumatori a Comisiei Europene), CHAFEA (Agenția Executivă pentru Consumatori, Sănătate, Agricultură și Alimentație), DG CONNECT (Direcția Generală Europeană a Rețelelor de Comunicații, Conținut și Tehnologie), EuropeAid (Oficiul de Cooperare al Comisiei Europene).